2010. augusztus 25., szerda

Paradicsomos káposzta

Egyik gyerekkori kedvencem a paradicsomos káposzta. Sajnos András nem szereti,  ezért még sohasem készítettem el.
Most éppen a skandináv diétával  próbálkozunk, és ebben szerepel nagy-nagy örömömre.
Meglepően gyorsan elkészült és nagyon finom lett!



Hozzávalók:

70-80 dkg (1 kisebb fej) káposzta
1 fej vöröshagyma
4 ek olaj
3 ek liszt
500g paradicsompüré vagy 2 kis fémdobozos
cukor ízlés szerint (2-3 ek.)
köménymag

A káposzta torzsáját kivágtam, a káposztát vékony csíkokra szeleteltem. A vöröshagymát meghámoztam és apróra felkockáztam.  A káposztát a vöröshagymával  fazékba tettem és felöntöttem  vízzel.  A káposzta összeesik, ezért csak 3/4-ig öntöttem, mert nem akartam, hogy nagyon híg legyen. Sóval, cukorral, köménymaggal ízesítettem. Kb. 20 percig főztem.

Közben   lisztből ( teljes kiőrlésű lisztet használtam) és olajból egy kisebb lábasban világos rántást készítettem, amit paradicsomlével engedtem fel (paradicsomkonzerv +  víz). A rántást hozzákevertem a káposztához. Kevergetés közben felforraltam. Szükség esetén vízzel hígítható.

A dédnagyanyám krumplit is tett bele, hogy laktatóbb legyen.
Önmagában is nagyon finom, de bármilyen feltéttel is kínálhatjuk. Mi pulykafasírttal ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése