2010. szeptember 14., kedd

Fordított almáspite

Sokáig tanakodtam, hogy mi legyen a kertben termett savanykás almával. A gyerekek az édes almát szeretik, eléggé fanyalogtak amikor megkóstoltattam velük.
Olyan receptet kerestem, ami gyorsan megvan és tojásmentes András allergiája miatt.
Így esett a választás a "fordított" almás pitére: alul van az alma és felül a tészta.


Hozzávalók 4-6 adag:

Alap:
  • 1.5dl liszt
  • 1/2 dl zabpehely (kaurahiuhtaleita)
  • 3 ek cukor
  • 100g margarin
Töltelék:
  • 3-4 savanykás alma 
  • 2 ek cukor (fariinisokeri)
  • 1 tk fahéj
Az alap hozzávalóit gyorsan összekevertem morzsás masszává.
Az almát meghámoztam és szeletekre vágtam.
Egy tűzálló jénait kivajaztam és beleraktam az almaszeleteket. Megszórtam cukorral és fahéjjal.
Ráterítettem a morzsás tésztát.
225 fokon a sütő középső rácsán 20-25 percig sütöttem, míg a tészta szép színt nem kapott.
Kicsit hagytam hűlni tálalás előtt.



Vaníliafagylalttal isteni finom lett. De illik hozzá a vaníliamártás vagy tejszínhab is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése